Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anouk en Jos - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anouk en Jos - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Jos

22 December 2014 | Australië, Rainbow Beach

Een dagje later dan gepland; ons verhaaltje van gisteren. Helaas werkte het internet niet mee, dus konden we het niet met jullie delen.

We zijn ondertussen alweer een paar dagen in Australië en de jetlag begint aardig weg te trekken. De eerste nachten werden we telkens om 3 uur ’s nachts wakker, waarna we vervolgens niet meer in slaap konden komen. Erg vervelend, maar het lijkt nu beter te worden.

We kwamen woensdag op donderdagnacht om 1 uur in Brisbane aan. Het hotel was dichtbij het vliegveld, dus om half drie lagen we in bed. De volgende dag hebben we een rondje door Brisbane gedaan. We konden met een gratis ferry over de rivier, dus zo zijn we van halte naar halte gehopt. Aan het einde van de dag hadden we een flinke onweersbui, maar dat scheen voor Australische begrippen nog wel mee te vallen.

De volgende dag hebben we de camper opgehaald. Toevallig werkte daar een Nederlandse mevrouw, dus alles was zo uitgelegd. Toen begon het echte avontuur. De eerste uitdaging was natuurlijk het links rijden. Even opletten dat je links de rotonde opdraait en dat je bij het oversteken van de kruising niet op de verkeerde weghelft terecht komt, maar Jos had de smaak al snel te pakken. 3 uur later kwamen we aan op de camping in Rainbow Beach. De naam zegt het al; een camping vlakbij een prachtig strand. Ervaren kampeerders als wij zijn (…), was het koken de tweede uitdaging. De gasfles bleek leeg, dus uiteindelijk de kip op de barbecue gebakken en rijst blijkt ook in de magnetron gaar te worden.

Zaterdag gingen we voor een 2-daagse tour naar Fraser Island. Met een bus met het vermogen van een tank werden we met 80 km/uur over het strand gereden om uiteindelijk bovenop de berg uit te komen bij Lake McKenzie. Een prachtig meer met zand zo fijn dat je je sieraden ermee kon poetsen. Na een verfrissende duik te hebben genomen, hebben we een stuk door het subtropisch regenwoud gelopen onder de leuke begeleiding van Butch, de gids. Na de lunch liepen we op eigen gelegenheid naar Lake Wabby. Een flinke klim, maar zeker de moeite waard. Een enorme, steil aflopende zandvlakte met onderaan een meer met van die tenen-knabbel-visjes erin. Ook hier was een verfrissende duik meer dan welkom. Moe, maar voldaan hebben we ’s avonds op het Eurong Beach Resort gegeten en daarna vroeg naar bed.

Vandaag stond namelijk om 6.30 uur het ontbijt alweer klaar. Daarna zijn we weer met de bus over het strand gereden. Hoogtepunt was toch wel Indian Head, een 70 meter hoge rots boven de zee. Prachtig uitzicht en vanaf de rots konden we de schildpadden in zee zien zwemmen. Vervolgens gingen we naar de Champagne Pools en Eli Creek. De Champagne Pools deden hun naam eer aan. Als de golven over de rotsen sloegen, leek het water te bruisen als champagne. Na de laatste stop bij Eli Creek, een kristalhelder beekje uitmondend in zee, gingen we weer terug naar het vaste land. Op het strand kwamen we nog dingo’s tegen en tijdens de overvaart dolfijnen en heel veel kwallen. Zwemmen in dit stuk van de zee mag niet, omdat er ook veel haaien schijnen te zitten. Die hebben we helaas niet gezien.

Vanavond hebben we een rustige avond gehad. Lekker bij de camper gezeten en deze blog geschreven. Nu nog even sterren kijken, want die kan je hier heel goed zien en dan rijden we morgen weer verder naar Mapleton. Zo, dat is een heel verhaal. De volgende blog komt van Jos.

• 22 December 2014 - 12:07

Hans:

Hoi Anouk en Jos! Wat ziet het er allemaal mooi en avontuurlijk uit. Fijn dat alles goed gaat! Wilde Jos nog wel uit die champagnepool? Je kunt zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Veel plezier nog! Gr. Hans.

• 22 December 2014 - 19:23

Joke:

Zo heeee,
    Leuk allemaal zeg! De kop van jullie reis is eraf, nu vooral veel genieten!
    Hebben jullie het gas inmiddels aangevuld ;)?
    XXX
    Joke

• 22 December 2014 - 19:23

Joke:

Zo heeee,
    Leuk allemaal zeg! De kop van jullie reis is eraf, nu vooral veel genieten!
    Hebben jullie het gas inmiddels aangevuld ;)?
    XXX
    Joke

• 22 December 2014 - 20:11

Miranda:

Hoi Anouk en Jos,

Wat leuk om zo jullie reis mee te beleven en wat ziet het er prachtig uit. Kijk uit naar jullie volgende blog.
    Xx

• 23 December 2014 - 16:12

William En Cora:

Hoi Jos en Anouk,

Fijn om te horen en te zien dat het goed met jullie gaat.
    De foto's zien er prachtig uit en wat zullen jullie daar genieten.
    Heel veel plezier nog!

groetjes William, Cora en de kinderen